Hrady, zámky a tvrze Čech, Moravy a Slezska - Castles.cz

Aktualizace 17. 1. 2012
Přístup k objektu:
Přístup pěšky
Pěšky nejlépe z Bítova, odkud vede červená stezka 2,5 km přímo ke hradu, od hradu Cornštejn je možno pokračovat po silnici směrem na Vysočany nicméně se Vám nabídne pouze celkový pohled na hrad z protějšího břehu Vranovské přehrady přes přítok řeky Dyje, říčku Želetavku. V případě, že bude chtít pěšky dojít od Cornštejna na hrad Bítov, je třeba jít opačným směrem 2 km po zelené do Bítova a odtud jak je uvedeno výše po červené 2,5 km až ke hradu.
Přístup na kole
Z Bítova a od Cornštejna stejně jako pěšky,z Vranova nad Dyjí pokračovat směrem na Lančov, zde odbočit doprava na Bítov (Vysočany) a kolem Cornštejna jak je uvedeno výše. Ve směru od pláže Vranovské přehrady nejlépe po silnici směrem na Štítary a po napojení na žlutou pokračovat do Bítova a odtud jak je uvedeno výše (část úseku je nutno absolvovat mimo sedlo kola vzhledem k náročnosti terénu). - vyhledávání tras na mapy.idnes.cz/cykloturistika
Přístup autem
Ze všech stran je nejlepší pokračovat směrem na obec Bítov. Při cestě z Vysočan, Lančova a od Cornštejna projet vesnicí po hlavní a asi 300 m za obcí na křižovatce (u kapličky) odbočit doleva, po cca 500 m je hlídané parkoviště. Ze směru od Štítar, Jemnice je nutno se taktéž dostat na křižovatku u kapličky a pokračovat jak je uvedeno výše. Invalidé mohou navíc popojet ještě autem až k první bráně hradu, kde je pro ně připraveno parkoviště pro invalidy. Jinak od parkoviště pokračujte po červené 1 km ke hradu.
Přístup autobusem
Nejlépe dojet linkovým autobusem do Bítova a odtud pokračovat jak je uvedeno výše. Ze směru od Štítar (Znojma) je možno požádat řidiče o zastavení na rozcestí u kapličky (kóta Vraneč, rozcestí) a odtud pokračovat 1,5 km po červené. - vyhledání spoje na www.idos.cz
Přístup vlakem
Nejblíže se lze dostat do stanice Šumná a odtud pokračovat buď autobusem do Bítova nebo se vydat po zelené asi 1 km a posléze žluté trase asi 15 km směr Bítov, odkud je již trasa uvedena výše. - vyhledání spoje na www.idos.cz

VÝPIS OKOLNÍCH OBJEKTŮ
Výpis je omezen na objekty ve vzdálenosti do 15.0 km (řazeno dle vzdálenosti), pro zobrazení dalších objektů a jejich lokalizace na mapě včetně možnosti výběru na základě parametrů klikněte zde

TURISTICKÉ ZAJÍMAVOSTI V OKOLÍ 15 KM
Pozůstatky obce Bítov (stará obec) Obec Bítov Vetrean Museum Bítov
Dvůr Mitrov (Uherčice) Středověký most Jemnice Muzeum Jemnice
Městská památková zóna Jemnice 1. české muzeum motocyklů a veteransalon (Lesná) Kostel sv. Jakuba staršího (Jemnice)
Větrný mlýn Lesná
Národní park Podyjí (meandrující údolí řeky Dyje dochované díky 45-letému zákazu vstupu do hraničního pásma s Rakouskem - vynikající na pěší výlety a cykloturistiku), Vranovská přehrada (jedna z nejkrásnějších přehrad České republiky).

RESTAURACE A UBYTOVÁNÍ V OKOLÍ - PLACENÉ ODKAZY

hotel - Vranov nad Dyjí
Hotel Country Saloon
Hotel Pod zámkem

Reklama  |  Vysvětlivky  |  Kontakty  | © 2003 - 2011  Castles.cz - Hrady, zámky a tvrze Čech, Moravy a SlezskaTOPlist